Element HTML header

Element header

Element HTML header reprezentuje grupę podstawowych informacji lub elementów nawigacyjnych sekcji strony internetowej lub całego dokumentu.

Może być użyty na przykład na początku dokumentu, gdzie może obejmować nagłówek h1 i pierwszy akapit zawierający najważniejsze informacje wprowadzające, ale to nie jest jedyne miejsce, w którym może on występować.

Element header odnosi się do najbliższego nadrzędnego elementu sekcji, a więc w jednym dokumencie może występować kilka razy — tyle, ile jest sekcji.

Ogólnie rzecz biorąc element HTML header powinien zawierać nagłówek (element h1-h6 lub hgroup), ale nie jest to ściśle wymagane.

Jeśli zostanie użyty na najwyższym poziomie w hierarchii drzewa dokumentu, element header reprezentuje nagłówek całej strony internetowej i wówczas może zawierać formularz wyszukiwania, logo, spis treści, nawigację globalną, nazwę organizacji itp. rodzaje treści.

Przykład użycia elementu HTML header

<header>
  <h1>Tytuł strony</h1>
  <p>To jest strona o języku znaczników (tagów) HTML. </p>
</header>

Specyfikacja

Modele treści HTML5 Treść ogólna, wyczuwalna
Elementy nadrzędne Tego elementu można używać wszędzie tam, gdzie dopuszczalne są elementy treści ogólnej
Elementy potomne Elementy treści ogólnej z wyłączeniem elementów header i footer
Znaczniki Znaczniki otwierający i zamykający są obowiązkowe
Standard HTML5 4.3.8 The header element
Interfejs DOM HTMLElement

Atrybuty obowiązkowe

Element HTML header nie ma atrybutów obowiązkowych.

Atrybuty opcjonalne

Element header obsługuje atrybuty globalne i atrybuty zdarzeniowe.

Udostępnij:
Share

Podobał Ci się ten artykuł?

Oceń go!

Średnia 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jeszcze nikt nie głosował. Wyprzedź innych i zagłosuj.

Skoro spodobał Ci się ten artykuł...

Poleć go znajomym!

Ojej :( Powiedz nam, co powinniśmy poprawić!

blank
Podoba Ci się ta strona?

Pomóż nam się rozwijać, wykupując płatne konto. Dzięki temu będziemy mogli tworzyć dla Ciebie jeszcze więcej ciekawych treści, a Ty pozbędziesz się reklam.

Dodaj komentarz