Element HTML canvas
służy do rysowania grafiki na stronie w locie za pomocą JavaScriptu. Można w nim renderować animacje, gry, wizualizacje danych, przeróbki zdjęć, a także przetwarzać materiały wideo.
Przykład użycia elementu HTML canvas
<canvas id="kanwa" width="100" height="100"></canvas>
<script>
var k = document.getElementById("kanwa");
var kontekst = k.getContext"2d");
kontekst.fillStyle = "red";
kontekst.fillRect(0, 0, 100, 100);
kontekst.moveTo(0, 0);
kontekst.lineTo(100, 100);
kontekst.stroke();
</script>
Wynik
Kontekst użycia
Elementy nadrzędne | Tam, gdzie mogą być używane elementy treści osadzonej |
---|---|
Znaczniki | Znaczniki otwierający i zamykający są obowiązkowe |
Atrybuty obowiązkowe
Element canvas
nie ma atrybutów obowiązkowych.
Atrybuty opcjonalne
Element canvas
obsługuje atrybuty globalne i atrybuty zdarzeniowe.
Dodatkowo element canvas
obsługuje dwa następujące atrybuty:
height
– wysokość kanwywidth
– szerokość kanwy