device context: kontekst urządzenia

Struktura używana w programowaniu grafiki w systemie Windows. Zawiera definicje obiektów graficznych (np. reprezentujących pędzle do rysowania linii, wypełniania figur geometrycznych, paletę kolorów itp.) wraz z atrybutami i trybami graficznymi, które decydują o wyglądzie danych wyjściowych. Do struktury tej nie można uzyskać bezpośredniego dostępu z programu — należy korzystać z przeznaczonych do tego funkcji.

Podobał Ci się ten artykuł?

Oceń go!

Średnia 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jeszcze nikt nie głosował. Wyprzedź innych i zagłosuj.

Skoro spodobał Ci się ten artykuł...

Poleć go znajomym!

Ojej :( Powiedz nam, co powinniśmy poprawić!

Jajko z dzwonkiem
Podoba Ci się ta strona?

Pomóż nam się rozwijać, wykupując płatne konto. Dzięki temu będziemy mogli tworzyć dla Ciebie jeszcze więcej ciekawych treści, a Ty pozbędziesz się reklam.

Dodaj komentarz

16 − trzy =