destructor: destruktor

Funkcja o takiej samej nazwie jak klasa, w której jest zdefiniowana. Funkcja taka służy do usuwania obiektów tej klasy, które nie są już używane. Destruktor powinien zawierać odpowiednie procedury pozwalające na zwolnienie wszystkich zajmowanych przez usuwany obiekt zasobów. Niezdefiniowanie destruktora w klasie jest jedną z przyczyn wycieków pamięci. Nie we wszystkich obiektowych językach programowania konieczne jest definiowanie destruktorów. Na przykład w językach platformy .NET i w Javie nie jest to potrzebne, ponieważ języki te mają tzw. system zbierania nieużytków, który automatycznie zwalnia wszystkie nieużywane zasoby. Destruktory są znane np. z języka C++, w którym ich nazwy poprzedza się znakiem ~.

Podobał Ci się ten artykuł?

Oceń go!

Średnia 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jeszcze nikt nie głosował. Wyprzedź innych i zagłosuj.

Skoro spodobał Ci się ten artykuł...

Poleć go znajomym!

Ojej :( Powiedz nam, co powinniśmy poprawić!

Jajko z dzwonkiem
Podoba Ci się ta strona?

Pomóż nam się rozwijać, wykupując płatne konto. Dzięki temu będziemy mogli tworzyć dla Ciebie jeszcze więcej ciekawych treści, a Ty pozbędziesz się reklam.

Dodaj komentarz

dwa × 1 =