control (program item): kontrolka

Obiekt programistyczny reprezentujący element graficznego interfejsu użytkownika. Dzięki wykorzystaniu kontrolek programista może szybko utworzyć GUI programu bez zagłębiania się w szczegóły implementacyjne tych elementów. W języku Visual Basic wyróżnia się kontrolki (widoczne elementy GUI) i komponenty (kontrolki nie mające wizualnej reprezentacji, np. Timer). Natomiast w języku Java oba rodzaje kontrolek określa się mianem komponentów.

Podobał Ci się ten artykuł?

Oceń go!

Średnia 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jeszcze nikt nie głosował. Wyprzedź innych i zagłosuj.

Skoro spodobał Ci się ten artykuł...

Poleć go znajomym!

Ojej :( Powiedz nam, co powinniśmy poprawić!

Jajko z dzwonkiem
Podoba Ci się ta strona?

Pomóż nam się rozwijać, wykupując płatne konto. Dzięki temu będziemy mogli tworzyć dla Ciebie jeszcze więcej ciekawych treści, a Ty pozbędziesz się reklam.

Dodaj komentarz

osiemnaście − 7 =