Programowanie w C#. 呕贸艂ty podr臋cznik

> Dodaj do ulubionych

Witajcie

呕贸艂ty podr臋cznik - ok艂adka

Witajcie w Cudownym 艢wiecie Roba Milesa鈩 i j臋zyka C sharp. To 艣wiat kiepskich 偶art贸w, kalambur贸w i programowania. Ksi膮偶ka ta pozwoli wam zapozna膰 si臋 z j臋zykiem programowania C#. Nawet je偶eli macie ju偶 do艣wiadczenie programistyczne, to b臋d臋 wdzi臋czny, je艣li b臋dziecie kontynuowa膰 lektur臋. Warto to zrobi膰 cho膰by ze wzgl臋du na 偶arty, a przy okazji mo偶e si臋 jednak czego艣 nauczycie.

Je艣li natomiast do tej pory nie mieli艣cie do czynienia z programowaniem, nie martwcie si臋. Programowanie to nie fizyka kwantowa. To po prostu… Programowanie. Z艂a wiadomo艣膰 jest taka, 偶e na pocz膮tku nauki programowania jeste艣my bombardowani tysi膮cem poj臋膰 na raz, co mo偶e dezorientowa膰. Kluczami do sukcesu s膮:

Praktyka 鈥 trzeba sporo programowa膰 i zmusi膰 si臋 do my艣lenia zorientowanego na rozwi膮zywanie problem贸w.

Analiza 鈥 patrzcie na programy pisane przez innych. Analizuj膮c kod innych programist贸w, mo偶na si臋 wiele nauczy膰. Je艣li zrozumiecie jak kto艣 inny rozwi膮za艂 dany problem, to b臋dzie wam 艂atwiej zaprojektowa膰 w艂asne rozwi膮zanie. Pami臋tajcie, 偶e w wielu przypadkach nie ma najlepszego wyj艣cia 鈥 s膮 tylko takie rozwi膮zania, kt贸re lepiej sprawdzaj膮 si臋 w konkretnym przypadku, np. s膮 szybsze, mniejsze, czy 艂atwiejsze w u偶ytku.

Wytrwa艂o艣膰 鈥 programowanie to ci臋偶ka praca. I trzeba si臋 do tego przy艂o偶y膰. Wi臋kszo艣膰 aspiruj膮cych programist贸w nie odnosi w tej dziedzinie sukcesu przede wszystkim dlatego, 偶e si臋 poddaj膮. Nie dlatego, 偶e s膮 g艂upi. Brakuje im jednak wytrwa艂o艣ci. Je艣li nie uda艂o si臋 wam rozwi膮za膰 zadania w 30 minut, to trzeba zrobi膰 sobie przerw臋 i zasi臋gn膮膰 czyjej艣 pomocy. Albo chocia偶 zostawi膰 na chwil臋 rozwa偶ania nad problemem i wr贸ci膰 do nich po jakim艣 czasie. Ca艂onocne 艣l臋czenie nie sprawdza si臋 鈥 rano b臋dziecie tylko bardziej rozdra偶nieni. O tym, jak sobie radzi膰 powiemy w sekcji 5.9.

Korzystanie z uwag

Znajduj膮ce si臋 w ksi膮偶ce uwagi napisa艂em tak, by艣cie mogli je od razu przeczyta膰, a nast臋pnie do nich wraca膰. Zawieraj膮 one r贸wnie偶 Z艂ote my艣li, kt贸re oparte zosta艂y na autentycznych sytuacjach z 偶ycia programisty i nale偶y je traktowa膰 powa偶nie. Ponadto znajdziecie fragmenty napisane wytworn膮 czcionk膮. Zawieraj膮 one naprawd臋 wa偶ne informacje, kt贸rych trzeba nauczy膰 si臋 na pami臋膰, a gdy zajdzie taka potrzeba, to wyrecytowa膰, a nawet wy艣piewa膰.

Je艣li macie jakie艣 sugestie, jak m贸g艂bym te uwagi ulepszy膰 (cho膰 oczywi艣cie wydaje mi si臋 to wielce nieprawdopodobne), to zach臋cam by艣cie do mnie napisali. Przede wszystkim jednak 偶ycz臋 wam dobrej zabawy z kodem.

Rob Miles

Dodatkowe materia艂y i przyk艂adowe fragmenty kodu

Zamieszczone tu uwagi dost臋pne s膮 w wersji papierowej dla student贸w informatyki Uniwersytetu Hull. Istnieje tak偶e po艣wi臋cona tej ksi膮偶ce strona internetowa 鈥 www.csharpcourse.com 鈥 gdzie znajdziecie prezentacje i 膰wiczenia. Dost臋pne s膮 tam r贸wnie偶 przyk艂adowe fragmenty kodu.

Nie mam nic przeciwko, je艣li kto艣 z was chcia艂by wykona膰 jedn膮 drukowan膮 kopi臋 tego dokumentu na w艂asny u偶ytek. Je艣li jednak planujecie wydruk wi臋kszej liczby egzemplarzy, to prosi艂bym, by艣cie najpierw si臋 ze mn膮 skontaktowali.

Na Amazonie mo偶na kupi膰 t臋 ksi膮偶k臋 w formacie obs艂ugiwanym przez czytnik Kindle.

Spis tre艣ci

Autor: Rob Miles

殴r贸d艂o: http://www.csharpcourse.com/

T艂umaczenie: Joanna Liana