programming by difference: programowanie różnicowe

Stosowana w programowaniu obiektowym technika, polegająca na wykorzystaniu dziedziczenia (inheritance) do tworzenia nowych klas i w tych nowych klasach określaniu tylko różnic względem istniejącej już klasy. Jeśli np. jest klasa Figura i jej podklasa Kwadrat, to Kwadrat automatycznie dziedziczy wszystko, co zawiera klasa Figura (bez potrzeby pisania tego od nowa) oraz zawiera dodatkowe atrybuty charakterystyczne tylko dla kwadratów (dopisane w definicji klasy Kwadrat).

Podobał Ci się ten artykuł?

Oceń go!

Średnia 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jeszcze nikt nie głosował. Wyprzedź innych i zagłosuj.

Skoro spodobał Ci się ten artykuł...

Poleć go znajomym!

Ojej :( Powiedz nam, co powinniśmy poprawić!

Jajko z dzwonkiem
Podoba Ci się ta strona?

Pomóż nam się rozwijać, wykupując płatne konto. Dzięki temu będziemy mogli tworzyć dla Ciebie jeszcze więcej ciekawych treści, a Ty pozbędziesz się reklam.

Dodaj komentarz

siedemnaście + 6 =