object (OOP): obiekt

Podstawowa struktura danych programowania obiektowego zbudowana z pewnej liczby wartości zwanych polami reprezentująca abstrakcyjny byt programistyczny. Obiekt ma tożsamość (można go odróżnić od innych obiektów), nazwę oraz zestaw zachowań (metod, które można wywoływać na jego rzecz w celu zmodyfikowania jego stanu). Mimo iż obiekty często porównuje się z rzeczami w realnym świecie (na przykład obiektem może być rower), mogą one także reprezentować abstrakcje programistyczne nie znajdujące w nim odpowiednika (na przykład obiektem może być okno dialogowe programu). Każdy obiekt jest egzemplarzem jakiejś klasy.

Podobał Ci się ten artykuł?

Oceń go!

Średnia 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jeszcze nikt nie głosował. Wyprzedź innych i zagłosuj.

Skoro spodobał Ci się ten artykuł...

Poleć go znajomym!

Ojej :( Powiedz nam, co powinniśmy poprawić!

Jajko z dzwonkiem
Podoba Ci się ta strona?

Pomóż nam się rozwijać, wykupując płatne konto. Dzięki temu będziemy mogli tworzyć dla Ciebie jeszcze więcej ciekawych treści, a Ty pozbędziesz się reklam.

Dodaj komentarz

trzy × 1 =