graphical transformation: transformacja graficzna

Technika programowania grafiki polegająca na modyfikowaniu położenia punktów i rozmiarów obiektów graficznych oraz przesuwnaiu ich. W przestrzeni dwuwymiarowej transformację można przedstawić za pomocą macierzy kwadratowej o wymiarach 3×3, przez którą mnoży się wektor zawierający trzy elementy (po jednym dla współrzędnych X i Y punktu oraz 1, która jest dodawana, aby były trzy elementy). Trzy główne techniki transformacji to: rotacja (lub obrót — rotation), skalowanie (scaling) oraz translacja (lub przesunięcie — translation).

Podobał Ci się ten artykuł?

Oceń go!

Średnia 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jeszcze nikt nie głosował. Wyprzedź innych i zagłosuj.

Skoro spodobał Ci się ten artykuł...

Poleć go znajomym!

Ojej :( Powiedz nam, co powinniśmy poprawić!

Podoba Ci się ta strona?

Pomóż nam się rozwijać, wykupując płatne konto. Dzięki temu będziemy mogli tworzyć dla Ciebie jeszcze więcej ciekawych treści, a Ty pozbędziesz się reklam.

Dodaj komentarz

piętnaście − 7 =