Element object
służy do wstawiania na strony zewnętrznych zasobów, takich jak np. obiekty multimedialne (aplety Java i w innych językach, formanty ActiveX, pliki PDF, animacje Flash, filmy wideo, pliki dźwiękowe itp.).
Przykład użycia
Ten element object
wstawia na stronę animację w formacie Flash.
<object data="animacja.swf" type="application/x-shockwave-flash"></object>
Kontekst użycia
Modele treści HTML5 | treść ogólna, treść syntagmatyczna, treść osadzona, treść interaktywna, elementy API form.elements i fieldset.elements , elementy zatwierdzalne, elementy formularzy |
---|---|
Elementy nadrzędne | Elementy syntagmatyczne |
Elementy potomne | param, elementy przezroczyste |
Znaczniki | Musi mieć znacznik otwierający i zamykający |
Normy | HTML5 — podrozdział 4.8.4, HTML 4.01 — podrozdział 13.3 |
Interfejs DOM | HTMLObjectElement |
Różnice między HTML 4.01 a HTML 5 | W HTML5 element W HTML5 usunięto następujące atrybuty:
|
Obsługa przez przeglądarki
Firefox | Chrome | Opera | Safari | Internet Explorer |
---|---|---|---|---|
✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Atrybuty obowiązkowe
Musi być zdefiniowany atrybut data
lub type
.
Atrybuty opcjonalne
Atrybuty globalne oraz:
Atrybut | Opis |
---|---|
data | Adres URL dołączanego zasobu |
type | Typ MIME zasobu określonego w atrybucie data |
typemustmatch | Atrybut logiczny, którego obecność oznacza, że zasób wskazywany przez atrybut data może być użyty tylko wtedy, gdy wartość atrybutu type zgadza się z wartością Content-Type tego zasobu |
name | Nazwa kontekstu przeglądania (w HTML 4.01 atrybut ten określa nazwę kontrolki) |
usemap | Określa nazwę elementu map . Uwaga: w wartości tego atrybutu przed nazwą elementu map powinien znajdować się znak # |
form | Identyfikator elementu form , z którym związany jest ten element object |
width | Określa szerokość elementu w pikselach |
height | Określa wysokość elementu w pikselach |