OpenGL® 4.3

08 sierpnia 2012
1 gwiadka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek

Grupa Khronos™ poinformowała o opublikowaniu specyfikacji biblioteki OpenGL® 4.3. W skład specyfikacji wchodzi też specyfikacji the GLSL 4.30. Dokumenty można pobrać pod adresem http://www.opengl.org/registry.

Niektóre z nowości w najnowszej wersji biblioteki OpenGL™:

  • shadery obliczeniowe pozwalające wykorzystać możliwości programowania równoległego GPU, których można użyć do wykonywania zaawansowanych obliczeń, takich jak przetwarzanie obrazów czy geometrii w kontekście potoku graficznego
  • zapytania parametrów tekstur pozwalające sprawdzić ograniczenia parametrów tekstur na danej platformie
  • wysokiej jakości kompresja tekstur ETC2/EAC jako standard
  • funkcje debugowania pozwalające odbierać komunikaty debugera podczas pracy nad aplikacją
  • ulepszone zabezpieczenia pamięci, dzięki którym aplikacja nie może odczytywać ani zapisywać danych poza swoimi własnymi buforami

Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się na stronie http://www.khronos.org/news/press/khronos-releases-opengl-4.3-specification-with-major-enhancements

Dyskusja

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.