Niesamowity pokaz możliwości technologii WebGL

25 maja 2014
1 gwiadka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek

Technologia WebGL szybko zdobywa popularność i jest coraz lepiej obsługiwana przez przeglądarki internetowe. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, jak wiele można dzięki niej zdziałać. Poniżej przedstawiam dwie przykładowe aplikacje HTML5, dzięki którym nadrobisz ewentualne zaległości w tej kwestii.

RO.ME — interaktywny film

zrzut ekranu z filmu

Jeśli zastanawiasz się, do czego może przydać się biblioteka WebGL, to najlepszym sposobem na sprawdzenie jej możliwości jest zajrzenie na stronę http://www.ro.me.

Jest to eksperymentalna aplikacja w postaci interaktywnego filmu pt. 3 Dreams of Black przeznaczona do uruchamiania przede wszystkim w przeglądarce Google Chrome. Twórcą projektu jest Chris Milk, który do współpracy zaprosił także kilku specjalistów z firmy Google.

Do budowy programu użyto kanwy HTML5 (elementu <canvas>), który umożliwia renderowanie grafiki trójwymiarowej w oknie przeglądarki bez użycia jakichkolwiek dodatkowych wtyczek oraz oczywiście biblioteki WebGL.

HexGL — futurystyczne wyścigi

HexGL to trójwymiarowe kosmiczne wyścigi wzorowane na serii gier komputerowych Wipeout. Klon ten jest dziełem francuskiego programisty Thibauta Despoulaina, który do jego budowy użył technologii HTML5, WebGL oraz JavaScript (a dokładniej biblioteki Three.js autorstwa znanego programisty Mr.dooba).

hexgl - zrzut ekranu z gry

Mimo że projekt jest dopiero w fazie rozwoju beta (na stronie https://github.com/BKcore/HexGL udostępniony jest kod źródłowy), zawiera kilka ciekawych opcji i ustawień. Można wybrać sposób sterowania pojazdem, jakość grafiki, platformę (mobilna lub komputer stacjonarny) oraz zagrać w trybie „boskim”, czyli mając do dyspozycji niezniszczalny pojazd.

Uwaga: gra bardzo wciąga. Włączając ją, licz się z przynajmniej chwilowym spadkiem wydajności w pracy.

Dyskusja

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *